Třída 1.C

23.10. -  divadlo, cena 60,- Kč.  Vhodné oblečení. 

3.11. Halloweenské učení v maskách.

Sice je Halloween v jiný den, ale nám se více hodí pátek.

Jak to probíhá?

V tento den se učíme jinak, projektově. Vše bude zaměřené na tajemno, strašidla a čáry. Chodíme v maskách směřované k tomuto svátku. Každý v masce bude odměněn. Není cílem děti strašit, ale zábavnou formou  s nimi strávit dopoledne.  

Rodiče připravují strašidelnou svačinu, ale i něco na zub pro kamarády. Rodiče poslali např.: perník, bonbóny, strašidelné muffiny, marcipánové dýně, nebo bubáky z perníku, někdo zase ovoce. Fantazii se meze nekladou. 

Jelikož jsme měla i rodiče, kteří měli přísun dýní a dýniček, tak jsme třeba dýně zdobili nebo dlabali. 

Přikládám fota z dob minulých.

Na pinterestu naleznete sousty námětů. kdo nezná, vřele doporučuji. Do vyhledávače stačí napsat anglicky co hledáte a vyjede vám na stovky nápadů. Pinterest










  

Úkoly
Akce bruslení:
Moc vám děkuji za reakce. Nakonec souhlasí 16 rodičů, což je super. Budu doufat, že to vyjde a lektoři kurzu nás budou kontaktovat. 
........................................................................................
19.10. M- papír- cv.4,5,6
Znaménka jsme dělali dnes celou hodinu. Můžete připomenout krokodýlí tlamu (chce toho sežrat nejvíc). 
Dnes nás přivítalo nové písmenko - M
.........................................................................................
18.10. Hrajeme si ve škole i doma . str. 30 (nebo 32), píšu z domova, nepamatuji si přesně. Číst housenku č.1. Pod housenku č.1 se podepište, abych měla přehled, že dítě četlo.
Uvolňovací cviky - str.8
.....................................................................................
17.10. Hrajeme si ve škole i doma - str.22 (mohou i vybarvit)
V žákovské naleznete známku ze čtení, kdo nemá, tak nezvládl. Písmenka si pletl nebo neznal. 
Na proužku papíru jsme dnes trénovali čtení. Hledali písmenka, které je na konci, na začátku, 3.v řadě apod. Pak jsme kolíčkovali. To znamená, že dětem rozdám kolíček a říkám písmeno, děti připevní kolíček ke správnému písmenu. Jako poslední úkol jsme proužek rozstříhali a písmenka skládali do řádky. Zbytek písmen se bude toulat v tašce nebo v penálu.:-)

Dále pokračujeme v naší písmenkové knize. Dnes jsme vyráběli indiány.
Moc se povedli, tak se musím pochlubit.


16.10. Čj - st.26
Pokud chcete s dětmi procvičovat čtení písmen, budu ráda. Stačí na papír napsat tato velká písmena A,E,I,U,Y,O, P. Děti mohou číst písmena v řádce, můžete na písmena ukazovat nebo je mohou číst na přeskáčku. Ihned uvidíte, jak mají upevněná písmena.
.........................................................................................
9.10.
Děti mají v notýsku ještě doplňující informace k výjezdu. Pokud papír s informacemi již nemáte, v levém sloupci ho naleznete.:-)
........................................................................................
6.10. Učení u nás není nuda. Děti opravdu nemají čas zahálet. V matematice střídáme různé činnosti, dnes jsem vám nafotila, jak si upevňujeme čísla a počty. Ve výtvarné výchově vytváříme písmenkovou knihu. Dnes jsme tvořili písmenko A.
Odkaz zde
Úkoly na víkend nejsou. V pondělí vám po dětech pošlu doplňující informace k výjezdu a prohlášení o bezinfekčnosti. Toto potvrzení nesmí být starší 3 dny a zcela postačí váš podpis.

Na webu Nakladatelství Fraus (Škola s nadhledem) je nahráno několik cvičení k průpravnému období, která nyní můžete využívat. 
Pro průpravné období tam máte například přiřazování obrázků a jejich stíny, cvičení k orientaci na ploše, vyhledávání logických dvojic s obrázky z učebnice, určování slov sluchem, práci se zvuky apod.

4.10. M- str.14 - nácvik jedniček

         Pracovní list - zakroužkovat v textu všechna písmenka U,Ú, Ů

...............................................................................................................

3.10. M - 13/2

.........................................................................................
27.9. Jablíčkový den - zde
Ve středu jsme zakončili krátký týden projektovým dnem. Celým dnem nás provázelo jablíčko. V českém jazyce jsme modelovali písmenka do jablíček, poslechli si pohádku, povídali si, jaké asi tak může být jablko. V matematice jsme počítali knoflíky (jadérka), pokoušeli se stavět pyramidu (červíka Pepíka). Porovnávali jsme, kdo je větší než 18 jablek nebo naopak menší, a přiřazovali jsme správný počet jablíček k číslům na pracovním listu. Tělocvik byl také motivován jablíčky a poslední hodinu jsme zakončili pohádkou, zpěvem a otiskováním jablíček.

......................................................................................
26.9. Hrajeme si ve škole i doma - str- 8
Včera jsem dětem vkládala do žákovské závaznou přihlášku na výjezd 9+1
Někteří vzorně vyplnili a poslali zpět po dětech. Jednu přihlášku nemůžu rozluštit, je tam sice parafa K, ale chybí jméno dítěte. Vaše podpisy ještě zcela neznám, tudíž neznám autora.:-) Přihlašte se :-) (stačí říci vašemu dítěti, já jméno doplním)

Zítra nás čeká projektový den. Tělocvik však bude.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
25.9. Prv - str.9. Pokyny ke cvičení jsou v dolní části stránky. Vypracovat vše.
Dnes musím děti pochválit. Jsou téměř měsíc ve škole a dnes si počínaly jako opravdoví školáci. Poslední hodinu se projevila únava, ale to jsme skládali ze sirek písmena a spojovali se stejným písmenkem. Kdo bude mít toto cvičení správně, zítra dám jedničku do žákovské.

......................................................................................
22.9. DÚ 
Pracovní list s písmenkem Oo. Vybarvit všechna O,o,Ó ó (barva libovolná)
..........................................................................................

21.9. Začínáme číst a psát - str.14 - číst věty, ty které jsou natištěné (ostružina, hruška ) + i ty své, co děti nakreslily. 
.......................................................................................
20.9. M - 10/2
V žákovské knížce naleznete známku i vložený papír s diktátem orientace. Ti, kteří to měli špatně, mají pouze V(véčko - jako viděla). Chtěla jsem to jako výstup, abych měla přehled jak děti zvládají.
Na druhé straně papíru jsou uvolňovací cviky na grafomotoriku. Pokud chcete, můžete s dětmi udělat. 

Každý den čtu dětem pohádku z knížky od Ester Staré...A pak se to stalo. Knížka je velice pěkná, poučná a pro děti legrační. Četli jsme o holčičce, která si nečesala vlásky a pak jsme v pracovních činnostech modelovali Alence vlásky. Pokud nenaleznete výtvor vašeho dítěte, bylo rychlejší než jsem stačila říci, aby si svůj výtvor nechali na lavici.:-)
Foto zde 


19.9. DÚ - Začínáme číst a psát str.13, zadání je dole na stránce.
Do sítě volných čtverečků zakresli stejný obrázek, jaký je vlevo.

Podívejte se prosím dětem do tašky. Hledáme učebnici "Začínáme psát" se jménem Zorka. Je možné, že některé dítě si omylem učebnici zabalilo s sebou domů. Děkuji za spolupráci.
Zítra tělesná výchova.
........................................................................................
18.9. V sekci český jazyk 1.třída Genetika odkazy naleznete opravdu hodně odkazů na procvičování. Prozatím jsme jen v průpravném období.
Prvouka - str.8

Dnes jsme stavěli z kostek. Foto ve 3.sloupci.
.....................................................................................
15.9. S dětmi o víkendu procvičujte řádek, sloupeček, vpravo, vlevo.
Někteří doneste ještě modelínu a všichni prosím doneste kelímek na VV. (na to jsem nějak zapomněla)
......................................................................................
14.9. M - 7/2,3 nezapomeňte prosím úkol dětem podepsat
........................................................................
13.9. Začínáme číst- str.9, jeden řádek. Napsat své první písmeno svého jména (červeně), tužkou pomlčku a nakreslit obrázek. Tímto způsobem budeme zapisovat věty. Pomlčka zastupuje sloveso. 
M - 🎨, napsat 3 věty a pak přečíst. Markéta míchá barvy, nebo Markéta bude malovat.
Dnes jsme si skládali jména a tvary ze sirek. Foto vedle v třetím sloupci.
......
12.9. Učebnice hrajeme si ve škole i doma - str.4, procvičovat řádky sloupce , nad, pod, mezi apod. + na str.7 nakreslit zuby u klíče a vybarvit klíč. (podepsat)
Děti donesly domů v deskách nabídku knižního vydavatelství Albatros. Pokud byste měli zájem o nějakou knihu, vyplňte objednávkový list a pošlete po dítěti do 20.9.
.......................................................................................
        
11.9. Začínáme číst a psát - Čj 1- str.9 (Já doma)
Děti si úkol označily v sešitě samy. Buď červeným kolečkem nebo si napsaly DÚ. Některé děti nemají obalené sešity a notýsek (ty, které měly doma přes víkend). Prosím, dejte vše do pořádku. 

........................................................................................
8.9. Děti na víkend žádný úkol nemají. 
Rodiče prosím o: zabalení všech učebnic a sešitů, ořezat pastelky.
Dnes jsme poprvé dělali uvolňovací cviky. Mnoho dětí má špatný úchop, ale to vám vše řeknu na schůzce v úterý.
7.9. DÚ - písanka str.1 (podepsat) viz.foto

             - doplnit údaje v žákovské a pochválit děti za razítko. Razítko je za chování. Někteří tam mají svou první jedničku.:-) V notýsku je zapsán úkol, který děti dnes musí udělat a vy podepište notýsek i písanku. Je to naše kontrola, že jste u nich seděli a úkol s nimi dělali.

Dnes děti dostaly domů dva sešity. "Začínáme číst a psát" a písanku (uvolňovací cviky). Povídali jsme si o škole, na co těšili, co již umí, co se chtějí naučit. Také jsme hráli hry na paměť a hry rozvíjející sluchovou analýzu a syntézu. To moc dětem nejde. Vyslovím např.slovo L-E-S a chci po dětech, které slovo jsem řekla. Říkáme tomu hra na marťany. Touto marťanskou řečí budeme hovořit pořád dokola. Pokud chcete, tak s dětmi trénujte, moc jim pomůžete.
..........................................................................................

6.9. odevzdat aktualizující dotazník žáka (řekněte dětem kam papír dáváte :-), v jakých místech mají hledat v tašce)
- přinést ručník, kapesníky -  2 balení
Kdo již učinil, tato informace se ho netýká.
Dnes děti dostaly žákovské knížky, do kterých vypište své informace, ostatní je již doplněno. Notýsek zkontrolujte, mají tam již napsaný domácí úkol. Notýsek podepište a domácí úkol s dětmi připravte. Byly by asi hodně zklamané, že nemají úkol.

Úkol na čtvrtek 7.9. -  přinést svou oblíbenou hračku










18.10. Dnes byl pro děti velmi zajímavý den. Zde
 Děti dostaly sladkou odměnu za účast ve výtvarné soutěži, kterou nám nabídla paní Votíková, za to moc děkujeme.
Dále jsem využila nabídky pedagogické fakulty UJEP, zkusit si pohrát a zároveň si vyzkoušet programovat. Dětem ani nevadilo, když jsem říkala, že nebudou mít tělocvik. Byly rozděleni do 3 skupin, které se střídaly na stanovištích. Na jednom stanovišti děti programovaly na tabletu, na druhém programovaly berušku, která měla za úkol dojít na určité místo a na posledním ze stavebnice složit kostku v kostce. Lektoři chválili chování, aktivitu a šikovnost dětí. Pokud dnes nadhodíte otázku, jaká byla dnes beruška, určitě se dozvíte, že božííííí. :-)




15.10. Konečně jsem se dostala domů, kde je pořádná wifi. Vkládám všechna moje fota z výjezdu. Hezké prohlížení.
Foto zde, zde
Další odkazy na fota - zde, zde
........................................................................................
11.10. 
Moc vás všechny zdravíme. Dnešní den se nám vydařil. Dopoledne jsme se ubytovali a deváťáci dětem vybalili věci. Po obědě jsme se vydali do lesa, kde jsme stavěli obrázky z přírodnin a ve dvojici si děti vyzkoušely znalost pohádkových postav. Po večeři děti hádaly pohádkové kvízy a znělky. V současné době jsou již všichni v peřinách.
Bohužel je zde velice slabé připojení, tudíž fota budou až později.


Setkání s deváťáky - zde
Dnes proběhlo první setkání s našimi velkými kamarády. Nejdříve jsme se setkali v tělocvičně, kde si prvňáci vybrali svého deváťáka. Proběhla výměna dárků, obrázků, první rozpačité rozkoukávání a rozhovory. :-) Když jsem děti postupně fotila a ptala se jich, jak se jejich velký kamarád jmenuje, tak nevěděly:-)
Ve třídě si pak děti vzájemně obkreslovaly ruce a do prstů velcí kamarádi zapisovali, jaké barvy, jídlo, sport nebo záliby mají rádi. Hodně často se shodli na oblíbeném jídle - svíčkové a jako zvířata - kočky a psi.
Prvotní rozpaky opadly a děti se již na výjezd těší. Ptaly se, kdy už konečně pojedou, s kým budou společně na pokoji a jaké hračky si s sebou vezmou.
 Přestože jsme se setkali ve velkém počtu (120 dětí), tak všichni byli velmi ukáznění a klidní. Velcí kamarádi byli velmi trpěliví, milí, vstřícní a pozorní. Musím pochválit obě strany a těším se na další setkání.

Skládáme z kostek - zde
Skládání ze sirek - zde
Tonda Obal - foto


1. den ve škole - foto