Třída 1.B


Indiánský den - zde

Svatomartinské rohlíčky - zde

Svatý Martin - zde

Modelujeme - zde

Halloweenské učení - zde, zde

Výjezd 9 + 1 - zde, 9+ 1 - zde

Červená Karkulka - zde

Procvičujeme motoriku 2 - zde

Procvičování motoriky - zde

Návštěva ZOO - zde


Naše první setkání s deváťáky - zde


Organizace školního roku 2022/2023

Období školního vyučování ve školním roce 2022/2023 začne ve čtvrtek 1. září 2022. Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno v pátek 3. února 2023. Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v pátek 30. 6. 2022.


Podzimní prázdniny - st 26. října a čt 27. října

Vánoční prázdniny - pá 23. prosince - po 2. ledna

Pololetní prázdniny - pá 3. února

Jarní prázdniny - po 6. února - ne 12. února

Velikonoční prázdniny - čt 6. dubna

Hlavní prázdniny - 1. července - 31. srpna


DOMÁCÍ ÚKOLY + INFO

25.11. Marodi - ŽA - 55 - 56. Foto posláno na skupinu. Matematika - 46 celé, 47/1,3 ústně.

Prv - Oskar - str. 19 celé, 20/1,2

23.11. ŽA - 53/3 M- 46/2

DÚ na víkend - Prv Oskar číst - 20/1

..........................................................................................

Marodi - český jazyk- skládáme slabiky, píšeme slabiky, čteme v ŽA 52 - 53, samostatná práce 53/1

Matematika - orientace na číselné ose, příkladání čísel na číselnou osu, upevňování + a - do 5 pomocí příkladů a slovních úloh M velká - 45/4,5 + 46/3 samostatná práce (zpětná vazba, zda se děti orientují správně v číselné řadě), malá M - SP(samost.práce) 14/6

.......................................................................................

22.11. ŽA 53/2, M - 45/1,2,3

Marodi -Co jsme dělali -ŽA - 52/4 +DÚ, uvolňovací cviky - str.26 - 27, skládání slabik z písmen...

M- opakování číslic, + a - do 5, M - célá str.44 + DÚ, ve skupinách jsme počítali. Odkaz zde

....................................................................................

ŽA - 52/2,3 Psaní číslic - str. 6/3 řádky

21.11. Indiánský den plný zážitků, nových znalostí a úkolů. Okolo ohně jsme si povídali co je totem, teepee, kde indiáni žijí a spoustu jiných zajímavostí. Jako správní indiáni jsme si vyrobili čelenky, válečné malování na obličej. Počítali jsme kouřové signály, tvořili příklady a počítali indiánská pírka, točili lasem (učili se psát nuly), šli jsme čtenářskou stezkou a mnoho dalšího. Fota vložena.

Marodi - ŽA - 51 celé, 52/1,2,3. Psaní číslic - str.6 - 5 řádků. Dbejte prosím o správný sklon. Není to písmeno O.


21.11. Indiánský den

Všemi předměty si procvičíme písmeno i I. Mám prosbu. Pokud máte doma barvy na obličej, dejte je dětem do tašky. Kdo má karnevalový kostým, klidně si ho může vzít také (není to povinnost). Děkuji

DÚ16.11. Úkoly do konce týdne. ČJ - pracovní list, čtení na čtecí kartě, kterou děti obdržely. Procvičujte s dětmi + a - do 5. Můžete dávat jednoduché příklady nebo slovní úlohy. Děti si potřebují upevnit operace + a -. Někteří nemají hotovou matematiku. Koho se to týká, má napsáno v notýsku.

Marodi - ŽA - 50/ celá strana, M - 42 - 43 vše

..............................................................................................

15.11. 49/3 + procvičování čtení cokoli na str.48 - 49

M malá - 13/1,3

Dnes jsme ve škole psali vybarvovací diktát. Opět mohu říci, že všichni poznali správně písmenka. Příště budeme mít diktát na slabiky, či jednoduchá slova. V matematice již děti psaly sloupečky na + a - do 5 na známky. Jak se jim dařilo, uvidíte přímo v sešitu. Pokud ani téměř po půl hodině nebyla odevzdaná práce, tak by bylo dobré doma procvičovat, aby se žáček cítil úspěšný. Pomáháme si s různými pomůckami - počítadla, obrázky, puntíky, pet víčka, prsty.... díky internetu jistě najdete inspiraci.

Marodi - Matematika malá 12/3 - nechte dělat děti samostatně - sami uvidíte, jak by si dítě ve škole poradilo. M velká - str.40 celá, 41 celá. Uvolňovací cviky - 25 dopracovat. Dále všechny DÚ z 15.11

....................................................................................

14.11. ŽA - 49/1,2 Uvolňovací cviky str.24,25/4 řádky

Procvičování matematiky - zde Dobrovolné

Marodi - vše co je za DÚ, procvičování a upevňování čtení, skládání písmenek, psaní krátkých slov. Matematika - str.39 + nácvik čísla 5 40/1,2. Prvouka - str.18 celé

11.11. V pátek jsme měli tématický den - svatého Martina. Povídali jsme si o pranostikách, zvycích a legendě, která se k tomuto svátku váže. Martin se prolínal všemi předměty a v pondělí nám provoněly třídu svatomartinské rohlíčky, které jsme si dnes upekli. Moc nás mrzí, že se marodi nemohli zúčastnit. Přejeme jim brzské uzdravení a moc se na vás těšíme.

10.11. ŽA 46/4, 47/2 Matematika - str.38/3,4,5

Marodi - Dnes jsme pracovali v matematice ve dvojicích, děti si procvičovaly + a - do 5. Děti si rozstříhaly příklady a přiřazovaly ke správnému výsledku. Pro některé je opravdu těžká matematická představa + a -. Pomáhá nám počítadlo.


V českém jazyce jsme opět pracovali v pracovních listech. Ke slabikám děti lepily a snažily se přiřazovat správné obrázky.

..............................................................................................


8.11. Čtení - papír, je vložený v úkoláčku. Matematika - str.35/1,2.

Zítra máme TV. Na přechod do tělocvičny dejte dětem čepice.

Marodi - nové písmenko U - 44 - 45, procvičování psaní. Psali jsme diktát písmen, skládali písmenka a slabiky. Děti vymýšlely slova na písmeno U

Matematika - procvičování + a -, malá M - str.13/2 (samostatná práce), velká M - udělejte celou str.35 + 36/1, 3

Uvolňovací cviky - dolní klička str.23/ první 3 řádky

...............................................................................................

3.11. ŽA 41/2, M - 34-2,3 Děti se ve čtení hodně posunuly. Děkuji za spolupráci. Všichni poznají písmena a už minimálně čtou hlásky jednotlivě, slabiky pomalu naskakují všem.

Marodi - ŽA - opakování čtení str.40, 41/1, uvolňovací cviky str.21 - první 3 řádky, skládání slabik- řeknete pomeranč - děti napíší PO, sako - SA, motýl - MO + DÚ

Matematika - str.31/3,4,5 32/1,2 + DÚ


2.11. ŽA - 40/3, 41/2. M- 32/4 ústně. Pokud dětem nejde počítání z hlavy, nechte je to ukázat na prstech nebo na předmětech. My používáme kolečka, různé obrázky zvířátek...., můžete použít pet víčka. Bude to pro některé názornější i rychlejší. Někomu dělá velký problém si prstíky odebrat nebo ukázat na ruce . Různě si prsty ohýbají...někdy to vypadá i děsivě :-)

Marodi

ŽA - str. 40 celé, M - nácvik čísla 3, str.32/4 ústně, procvičování příkladů, slovních úloh na + a - do 5.

.............................................................................................

1.11. Čj - papír, někteří mají dodělat v ŽA str.39/4

Marodi - Živá abeceda - str.38 - 39 (vše děti dělaly samostatně). Vše bylo vysvětleno, pracovali sami. Uvolňovací cviky - 19/4 řádky

Matematika - Malá M - 9/6 - test na známky, Velká M - celá str.30. Procvičování slovních úloh, tvoření příkladů na + a - do 5.

...............................................................................................

31.10. ŽA - 37

Matematika - 29/2,3

Prosím všechny rodiče o nalinkování Úkoláčku. Již tuto práci přenecháme vám. Děkuji . Moc děkuji těm, kteří to již dělají.

Marodi - ŽA opakování čtení na str.36 + celá strana 37, Matematika - procvičení čísla 2, zvedání čísel, sestavování jednoduchých početních úkolů, vyvození znaménka "mínus". Jednoduché příklady v podobě slovních úloh na odčítání s pomůckami. Tentokrát jsme měli puntíky. Obě strany 28 - 29, Uvolňovací cviky - str.18. Krom načrtnutých předloh, trénovat ještě na stejném listu samostatně. Dbejte na správné držení těla.

.............................................................................................

Na podzimní prázdniny - nezapomeňte s dětmi každý den číst - NUTNÉ. PROSÍM

ŽA - 35 - 36

Dnešní den jsme si moc užili. Děkujeme všem rodičům za sladkosti, laskominy, kterých bylo opravdu mnoho. Co by se mohlo zkazit, bylo posláno ještě dětem do družiny a co se nezkazí, zůstalo na pondělní raut. Fotky vloženy. Všem moc díky. Jakmile získám další foto od paní asistentky, tak vše vložím. Užijte si s dětmi podzimní prázdniny a v pondělí se na ně těšíme.

...................................................................................................................

24.10. ŽA - 34/2,3,4 Psaní číslic - str.2 - číslo 2


Marodi - ŽA 33 celé, 34 celé

Nácvik čísla 2 + DÚ, Prvouka - Oskar - 13/1,2,3

.....................................................................................................................


21.10. ŽA 32/4

Připomínám 25.10. Den v maskách. Viz níže nebo v notýsku.

Marodi - Dnes jsme dělali

  • Český jazyk - vyvození písmene O, pohádka k vyvození O, co vše na O začíná...děti říkají co nejvíce slov

  • trénování písmene O na papír

  • ŽA 32 celé, 33/1

  • Uvolňovací cviky str.17 - 3 řádky

Prvouka

  • ovoce, zelenina

  • Oskarova prvouka - celá str.12, u cv.4 použít samolepky (uprostřed učebnice)

odkazy na procvičení

zde, zde - děti ovoce a zeleninu pojmenovávaly, já přiřazovala

K procvičení čtení - zde, zde, zde

..................................................................................................................

20.10. Živá abeceda - 31/1,2 Matematika - 25/2, 26/2

Ráda bych pochválila všechny děti za čtení. Myslím ty, které byly dnes ve škole. :-)Všichni si vybaví písmena. Někdo si rychle přečte písmena, pak řekne slabiky, někteří rovnou slabikují...jiní přečtou ihned celou větu. Někteří mi dnes říkali jejich vychytávku. :-)......paní učitelko, já si to už jako v hlavě vyfotím a vím jaká je to slabika, už si to nemusím číst, už to očima poznám... A já si říkám....super, jsme na správné cestě.

Marodi - Dnes jsme dělali

  • ŽA - zdokonalování čtenářských dovedností celá str. 30

  • 27/4

  • 31/1,2,3

Matematika -

  • sestavování příkladů

  • nakupování

  • dopracuj str.25 celou, 26 celou

...................................................................................................

19.10. Živá abeceda - 30/1,2,3

Uvolňovací cviky (z druhé strany - psaní číslic) - str.1 dopracovat

Marodi - Dnes jsme dělali

  • dočítání čtení v Živé abecedě str.29/4, 30/1,2,3,

  • skládání hlásek do slabik

  • psaní počátečních slov (vy můžete na papír) - prezentace zde. Postup - Ukážete dítěti první slide. Napíše si do řádku počáteční písmenko daného obrázku. Pak přečte slovo celé. Může nejdříve písmena, pak slabiky dohromady. Kdo nemá problém se sluchovou analýzou, čte slovo rovnou. Na dalším slidu je kontrola.

  • Uvolňovací cviky - dopisování str.17 + str.18

Matematika -

  • hra na autobus. Jednoduché příklady. Nastoupilo 5 lidí, 2 vystoupili, 1 nastoupil. Kolik jich jelo dále v autobusu? Apod.

  • hra na obchod - děti dostaly mince. Tvořili jsme jednoduché příklady viz. uč.str.23

  • Procvičujeme s Matýskem (modrý malý sešit) - str.6/4, 7/1,2,3 - samostatná práce na známky

  • Učebnice str.25/1,2,5

.........................................................................................................

18.10. DÚ -Živá abeceda - 29/ 2, 3

Uvolňovací cviky jsem zapomněla rozdat, tak z tohoto sešitu DÚ není.

Nácvik je pro děti a pro vás velká dřina. Ale pokud to zvládnete, vydržíte a budete mít pevné nervy hned na začátku, vyplatí se to. Pak už budete sklízet jen a jen ovoce.

Marodi - Uvolňovací cviky str.15 - 4 řádky, Psaní číslic - str.1 - 3 řádky

Živá abeceda - str.28/3, 4 29/1,2,3

Matematika - str.23 - 24

Hráli jsme si na obchod, vysvětlovali 1 Kč a 2 Kč. Jak jde platit oběma způsoby. Vyvození čísla 4, co vše se může spojit s číslem 4. Děti říkaly - rodina ( 4 osoby), nohy od stolu, 4 hodiny apod. Porovnávání čísel, nácvik sčítání a odčítání, různé hry na upevňování sčítání a odčítání.

Čeština - písmenko L, M, A nás probudí, slabikování, čtení, co vidíš na obrázku...na jaké písmenko začíná..na slabiku. Uvolňovací cviky + nácvik čísla 1.

Opravdu neděláme jen to, co píši za stránky. zvládneme mnoho aktivit, které podporují čtenářské a matematické dovednosti.

...........................................................................................................

17.10. DÚ Živá abeceda - str.27/1, 28/1,2,3

Matematika - str.22/1, 22/3 ústně


Pro marody - Živá abeceda - 27/1,2,3, 28/1,2,3

Na papír - nácvik písmene S, nácvik čísla 1

Matematika - 21/3,4,5, 22 - celá stránka

Uvolňovací cviky - str. 14


Halloweenský projektový den

25.10. proběhne ve třídě den v maskách.

Společně s dětmi si den pořádně užijeme. Vyučování bude zaměřeno na různé soutěže, zábavné počítání či čtení. Tento den, nedávejte učení, stačí pouze penál a svačina. Připravte dětem nějakou masku, která bude pohodlná, v které se budou moct hýbat.

Budeme rádi za nějaké halloweenské dobroty, které děti přinesou. Předem děkujeme. Nebudeme hodnotit nejkrásnější masku, všichni dostanou odměnu za účast.



...................................................................................................................

14.10. Úkol na víkend - čtení str. 24 - 25

Pro marody (co jsme dnes dělali) - upevňování čtení, vyvození písmene S. Celá str. 26

Uvolňovací cviky - str.13

Prvouka - změny přírody, vycházka

Výtvarná výchova - víla, skřítek

....................................................................................................................

13.10. Úkoly - Čtení - 25/1,2

Matematika - 20/4,5

Marodi - čtení stránek ŽA -24 a 25. Cvičení na str.25 dopracovat, přečíst. Slabikovat, mohou si obloučkovat.

Matematika - str.20. Vysvětlit dané znaménko, tvořit slovní úlohy na znaménko plus.

Procvičujte - https://wordwall.net/cs/resource/24653733/porovn%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD-do-5-

https://wordwall.net/cs/resource/36547900/slabiky

...............................................................................................................


12.10 Marodi - Živá abeceda st.23/4, 24/1,2

Uvolňovací cviky str. 12

Matematika - str.19 celá

...............................................................................................................

11.10. Další nálož fotek z výjezdu máte v dalším odkazu.

DÚ - čtení ŽA - 23/3, podepište se, že jste s vašim dítětem četli. Zítra zkouším, pokud napíši v hodnocení NEZVLÁDL, znamená to, že čtení žákovi nešlo, zaměňoval písmenka, pletl je, nebo si je nevybavil. Nechci prozatím hodnotit špatnou známkou, ale sami musíte doma poznat, komu čtení vyloženě jde, kdo naopak hádá, slova domýšlí nebo si písmena vůbec nevybavuje.

............................................................................................................

10.10. ŽA - 22/2,3

Matematika velká - 15/3 (oba obrázky)

Marodi - viz.DÚ + Matematika str.16 celé, 17/1,2

Živá abeceda - 21/3, 22/1,2,3. Dále jsme na tabulku trénovali psaní hlásek, slabik, jejich čtení, vytleskáváním rozdělovali slova na slabiky, Písmenko A,E, M.....nás probudí - děti jistě vysvětlí, jak se hra hraje. Všechno lítá, co na písmenko M, L, E...začíná.

Jestliže víte, že vám dítě bude delší dobu chybět, stavte se pro všechny sešity, ať nezamešká.

...................................................................................................................

3.10. Živá abeceda - s.19 celé

malá Matematika - str. 5 /5

..................................................................................................................

Vkládám pro případný zájem informace k výjezdu. ZDE

Připomínám co je nutné - teplé oblečení, penál, šátek, baterka, přezůvky. Pokud chcete, aby vaše dítko přivezlo všechny věci zpět, tak prosím vše podepište.

Další info je vlepeno v notýsku.

DÚ na víkend - Živá abeceda - str.18. Rozvrhněte dětem, které cvičení budou číst. Nezapomínejte číst denně, jelikož písmenka děti brzy zapomenou.

Moc děkuji všem za zaplacení všech náležitostí. Jste vzorní :-)

Dnes jsme upevňovali písmenka L, M, + slabiky. Děti četly na známky, musím je pochválit, všichni písmenka poznají a krásně přečtou slabiku. V další hodině českého jazyka jsme četli pohádku O Červené Karkulce. Děti řadily obrázky dle posloupnosti, pracovaly ve skupince. Moc je chválím, za 1. měsíc udělaly obrovské pokroky.

..........................................................................................................................

29.9. DÚ - Matematika str.13/2,3 + podpis rodičů

Živá abeceda - 17/3 číst + podpis. Je potřeba, abyste u čtení byli a své dítko kontrolovali. Nejdříve se můžete s dětmi společně střídat, pak jim říci, že budou číst např. žlutý sloupeček, pak modrý ......Pak zkusí vše. Jde o to, že si někteří zapamatují sled slabik a pak úkol čtou jak básničku a vůbec neví, co je v knize.

Pro marody - Živá abeceda - upevnění čtení 16/1,2,3 + 17/1,3

Uvolňovací cviky - str.9 - pokud nemáte doma sešit, je ve škole. Stavte se pro něj.

Matematika - vyvození znaménka větší, menší + nácvik znamének. Můžete si vzít doma různé předměty a názorně ukázat, čeho je více a méně. Společně pak s dětmi číst. "Tři je větší než dva. Dva je menší než tři". Dělali jsme str.12/2,3,4,5, 13/1 + DÚ viz. nahoře


......................................................................................................................

27.9. DÚ - Matematika- 11/2 ,

Živá abeceda - 16/1, 2, 3 - pokyny opět po čarou. Čtěte opravdu každý den. Můžete vybrat i starší stránky.

................................................................................................................

26.9. DÚ - Matematika - 9/5,6. Pokyny naleznete na stejné stránce pod čarou

23.9. DÚ na víkend - Živá abeceda 12/3,4. Prosím čtěte s dětmi každý den, ať si správně zafixují písmenka a zdokonalí čtenářské dovednosti. Určitě se vám pochlubí, že již četli svou první větu.

Opět jsme procvičovali motoriku. Navlékání korálků, stříhání papíru, krmili jedlíka a vázali tkaničku... Ti, kteří udělali kličku, dostali sladkou odměnu. Fotky vložím během víkendu.

Pro marody. Dnes jsme dělali:

Český jazyk - Živá abeceda str.9/4, 11/4, celá str.11, celá str.12 Prvouka - str.4/2,3 , str.5 celé ................................................................................................................. 22.9. DÚ - Živá abeceda - 10/3 - číst společně s dětmi. M, A spojíme do slabiky, děti si připraví do "pusinky" písmeno M a spojením dořeknou A. Některým pomůže, když nejdříve společně přečtete písmena zvlášť a pak hlásky spojíte. Čtení slabik je pro děti obtížné a každý to zvládne v jiném časovém horizontu. Platí však, že trpělivost se vyplácí a správné čtení slabiky je základem pro budoucí správné čtení.

DÚ - Matematika učebnice - 7/2

Pro marody. Dnes jsme dělali:

Matematika uč. str. 8 - celá strana, Procvičujeme s Matýskem - 4/1,2 Český jazyk - Živá abeceda - str.10/1,2,3, Uvolňovací cviky str.7

...........................................................................................................

21.9. DÚ - Živá abeceda - 9/3. Děti napíší písmenko a vysloví co vidí na obrázku.

Pokud budeme mít v rozvrhu tělesnou výchovu, dávejte dětem jednoduché oblečení, které si zvládnou rychle svléknout a obléknout. Můžete jim dát také 2 láhve s pitím, protože po tělocviku mají již lahvičky vypité. V dřívějších třídách rodiče posílali šťávu, abychom jim mohly udělat nové pití.

20.9. DÚ - Živá abeceda - 9/1,2

cvičení 1 - Děti čtou hlásky. Nejméně 3x. Buďte u nich, můžete nejdříve kontrolovat, pak ukazovat a děti vám budou písmena číst. Zkusit můžete i pojmy hned před, hned za. Které písmeno je vlevo od písmene M, které je vpravo, které je poslední apod.

cv.2. - psaní písmene M dle vzoru. Tah začíná odshora, pak prostřední tahy a naposled koncový tah. Opět shora dolů. Zdůrazněte správné sezení, lokty na stole, správný úchop. Také zdůrazněte, že písmeno se píše do linek (dle vzoru). Nezapomeňte se prosím podepsat.


19.9. DÚ - M (Matýskova uč. oranžová) 5/3, vykreslit dle pokynů.

Ve třídě je chladno, dejte dětem do třídy mikinu.

.................................................................................................................

16.9. Dnes jsme pracovali v centrech a procvičovali motoriku. Učili jsme se pracovat ve skupince, střídat stanoviště. Za každý splněný úkol děti dostaly razítko. Nejvíce děti bavila krmení Jedlíka. Děti na víkend žádné úkoly nemají.

Přeji hezký víkend


14.9. Čj psaní. Děti mají v tašce vložený papír s písmenkem A, které budou psát. Každý má předepsanou tečku, kde začne psát písmeno. Začíná se vždy odshora dolů. Nezapomeňte se prosím podepsat. Děkuji

Fota ze ZOO je již vložena.

POZOR ZMĚNA!!!!

Do ZOO jdeme zítra 13.9., jelikož má ve středu pršet.

S sebou: sportovní oblečení, batůžek s pitím a svačinou, peníze na drobnou útratu. Nechávám na vás, jestli dětem nějaké peníze dáte.

Děti přijdou do školy a společně pak odejdeme do ZOO. Po výukovém programu zůstáváme ještě v ZOO. Prohlédneme si zvířata, pohrajeme si na hřišti, nakoupíme si v bufetu nebo v krámku. Ke škole se vrátíme v 11:40.

Tento den se nebudeme učit, nedávejte tašky do školy.

Kdo ještě nezaplatil, tak mi peníze odevzdá ráno.

9.9. Dnes jsme se naučili psát velké tiskací A. Nacvičovali jsme správné tahy na tabuli, psali jsme do mouky, písmenko jsme si vymodelovali a následně pracovali v Živé abecedě. Děti mají za svou snahu známku. Také jsme zvládli číst první větu. : -) První týden máme za sebou, kdy jsme se učili již podle rozvrhu. Pro některé jsou koncové hodiny velká fuška a nejradši by již byli doma nebo v družině. :-) Ve čtvrtek jsme měli výukový program "Tonda Obal", kde se děti naučily, jak správně třídit odpad. Foto vloženo zde.

Připomínám!!! Někteří ještě stále nemají tabulku (1ks) a smývatelné fixy (2ks). Vložte je dětem na pondělí do tašky, ráda bych s nimi již pracovala. Viz. foto